آیا کودکتان پرخاشگر و لجبازمی باشد؟ |گفتار توان گستر غرب کرج 09121623463

آیا کودکتان پرخاشگر و لجبازمی باشد؟ |گفتار توان گستر غرب کرج 09121623463

 

همانطور که شما از دیدن پرخاشگری فرزند خودتان مخصوصا در مرکز خرید نفرت دارید، این مساله باعث آسیب خود کودک نیز می شود.
این رخ داد در کودکانی که دچار تاخیر زبان اند، نمیتوانند یا نمیدانند چگونه ارتباط برقرار کنند بیشتر است
وظیفه شما بعنوان والدین یا معلم این نیست که مانع ناراحتی کودک شوید چرا که با این کار شما اورا لوس بار می آورید.
در عوض شما وظیفه دارید که به کودک یاد دهید چگونه بر ناراحتی و عصبانیتش غلبه کند و با آن کنار بیاید.
آموزش استراتژیهای آرام سازی کودکان توسط خودشان، به آنها بسیار مفید خواهد بود.
استراتژیهای آرام سازی زیادی وجود دارند که کودک می تواند از طریق آنها سریعتر و بدون نیاز به رشوه هایی مانند اسباب بازی یا بستنی بر عصبانیتش غلبه کند!
این فرایند ممکن است طولانی و زمان بر باشد و صبر وپشتکار زیادی بطلبد مخصوصا اگر کودکتان واقعا خرابکار باشد.
این استراتژی ها بر روی کودکان سراسر جهان کار شده است پس میتواند روی کودک شما نیز انجام پذیر باشد!
@goftardarmaniiran
گام اول: تسلیم نشوید!
اگر این متد را همیشه بکار ببرید دیگر مجبور نخواهید بود در مقابل پرخاشگری های کودکتان تسلیم شوید، خوب گوش دهید زیرا بسیار مهم است:
اگر شما این روش را استفاده کنید اما درنهایت بعد از 5 دقیقه عصبانیت و پرخاشگری مقابل او تسلیم شوید( حتی اگر فقط چند بار این اتفاق بیفتد)این روش موثر نخواهد بود.

بنابراین شما ناچارید که تسلیم شدن مقابل کودکتان را کنار بگذارید، هر چند این کار سخت است زیرا شما نمیخواهید اذیت شدن کودکتان را مشاهده کنید یا نمی خواهید این اتفاق درهر مکان عمومی که ممکن است رخ دهد ولی در هرحال این نکته بسیار مهم است.

اگر فرزند شما اقدام به پرتاب کردن شی کرد تسلیم نشوید حتی اگر لازم است ذهنیتتان را تغییر دهید چرا که کودکتان از پرخاشگری برای رسیدن به خواسته هایش استفاده می کند و اگر یک بار تسیلم شوید باردیگر با اقدامی بزرگتر مواجه می شوید.

خونسرد باشید و احساسات خود را به کودکتان نشان ندهید.اگر لازم است کمی قدم بزنید تا بر خودتان مسلط شوید و یا می توانید برای رفع این موقعیت از همسرتان کمک بگیرید ( اگر خیلی احساساتی شده اید )

اگر به او توجه زیادی نکنید او دست از پرخاشگری بر میدارد این کار را انجام دهید.

فقط مراقب باشید که کودکتان کارهای خطرناکی انجام ندهد مانند استفاده از چاقو و…
اگر چنین کاری انجام می دهد با حفظ آرامش اورا از موقعیت خطرناکی که در آن است دور کنید بدون اینکه بیش از حد بزرگنمایی کنید و این کار با رعایت ایمنی انجام دهید.
اورا از هرگونه توجهی که منجر به خرابکاری می شود دور کنید.

منتظر بمانید تا این اتفاق گذر کند زیرا که خواهد گذشت و در نهایت کودک شما خسته خواهد شد و این درست زمانی است که او نیازبه در آغوش کشیده شدن دارد! بغل کردن را از کودک دریغ نکنید(وقتی نیاز دارد) و مطمئن باشید نتیجه این کارها بهترشدن خرابکاری کودکتان خواهد بود.

در دفعات بعدی نیز تسلیم نشوید حتی بعد ازاینکه پرخاشگری را متوقف کرد
#پرخاشگری#لجبازی

گام دوم : توصیف احساس آشفتگی و عصبانیت در مقابل احساس آرامش

اولین چیزیی که نیاز دارید آموزش تفاوت بین آرام بودن و عصبانی بودن است.
این آموزش را زمانی که کودکتان آرام است انجام دهید .
از یک دماسنج احساسات
استفاده کنید. دماسنج احساسات : چهره شاد در پایین چهره عصبانی در بالای صفحه و تعدادی چهره مابین این دو چهره )

:به کودکتان بگویید وقتی ما شاد و آرام هستیم درپایین دماسنج هستیم بگویید الان که وی آؤام است در پایین دماسنج است و جایگاهش را نشانش دهید.

حتی میتوانید تصاویر خود کودک را وقتی که آرام است یا تصاویر دیگری از آرامش و شادی نشانش دهید.
سپس بگویید وقتی ما خوشحال نیستیم در بالای دماسنج هستیم ، یعنی آشفته ایم.

تصویر کودک را وقتی عصبی و آشفته است یا تصاویر کودکان دیگر را در حالت عصبانیت وآشفتگی نشانش دهید.

همچنین برای فهماندن به او میتوانید قیافه کودکی را که عصبی است یا آرام وخوشحال است را به خود بگیرید .

همچنین می توانید در مورد احساسا ت میانه دماسنج مثل ناراحتی و ترس صحبت کنید.
به تلاش خود برای نامگذاری احساسات مختلف ادامه دهید تا زمانی که کودکتان شروه به فهمیدن آنها کند.
حتی میتوانید احساسات کودک را وقتی مشاهده کردید Label گذاری کنید برای مثال وقتی کودکتان شروع به عصبانیت کرد به دماسنج اشاره کنید بگویید تو آشفته بنظر میایی درحالیکه به صورتک عصبی کنار دماسنج اشاره می کنید ، در واقع فقط به او کمک کنید بفهمد احساسات چگونه بنظر می آیند.

حتی برخی والدین از حالت های مختلف احساسات کودکشان عکس می گیرند و از همان ها برای نشان دادن تفاوت احساساتش به او استفاده می کنند.

خلاق باشید و در مورد احساسات زیاد صحبت کنید وقتی کودکتان شروع به فهمیدن احساسات کرد به مرحله سوم بروید.

گام سوم : آموزش استراتژیهای آرام سازی زمانی که کودک آرام است

تصور کنید فرزندتان در سطح میانه ای از آشفتگی وعصبانیت است فکر می کنید زمان مناسبی برای آموزش یک توانایی جدید برای اوست؟ قطعا نه !
او در چنین شرایطی اصلا شنونده خوبی نیست بنابراین بهترین وقت برای آموزش استراتژِهای آرام سازی زمانی است که فرزندتان کاملا آرام است.

این استراتژیها را بصورت اجمالی مرور کنید تا ببینید کدام یک ازآنها را فرزندتان بخوبی می تواند عمل کند و آن هارا تمرین کنید تا زمانی که به گام چهار برسید.

می توانید تصاویر مختص خود را ایجاد کنید (مانند گرفتن عکس از کودک در حال انجام استراتژی)

استراتژیهایی که منجر به آرام شدن کودک می شود را ابتدا خودتان انجام دهید تا یاد بگیرد سپس او نیز با شما انجام دهد.

پس از چندین بار که آنها را انجام دادید کودکتان آنهارا به تنهایی انجام دهد بنابراین میتوانید ببینید که به بهترین صورت آموزش می بیند.
@gofardarmaniiran

کودکتان دستهایش ار مقابل صورتش بگیرد مشابه زمانی که بادکنک کوچکی را گرفته است. به کودکتان بگویید بادکنک را بترکاند . همانطور که میبینید رفته رفته دستانش را از هم جدا می کند تا وانمود کند که بادکنک بزرگتر شده و تلاش می کند بترکاند.

چوب شور!🥨
🥨
کودکتان خود را درون یک چوب شور جای دهد!
بدنش را جمع کند پاهایش را جمع کند بازو هایش را در قفسه سینه جای دهد همانطور که انگار خود را بغل کرده است.

راه رفتن :walking:♀

برای خونسرد شدن قدم بزند، گاهی اوقات فقط کمی قدم زدن کمک کننده است.

خرگوش شدن

وانمود کند یک خرگوش خانگی است. می تواند روی زمین بنشیند تنفس او مانند تنفس خرگوش کوتاه و سریع می شود البته اجازه ندهید این کار را طولانی مدت انجام دهد زیرا ممکن است سرگیجه بگیرد هرچندوا چندین نفس عمیق می تواند اوضاع تنفس را دوباره تحت کنترل در آورد، تمرینات نفس عمیق میتواند بصورت : صدای مار یا فوت کردن شمع باشد

نوشتن نامه:email:

کودکتان می تواند نامه ای بنویسد در مورد اینکه چرا او آشفته و عصبانی شده است!
به او یک ورق کاغذ و مداد رنگی دهید . می تواند بصورت خشونت آمیز و خط خطی وار و ناخوانا در سراسر کاغذ بنویسد.این کار تنش کودک را آزاد می کند .
اگر فرزندتان بزرگتر است می توانید از او بخواهید علت عصبانیتش را بنویسد. وقتی نوشت آنرا برایتان بخواند یا حتی مچاله کرده و دور بیندازد.
اگر از این استراتژی استفاده خواهید کرد می توانید جعبه ای بنام جعبه ی خونسردی یا آرامش داشته باشید که داخلش مقداری کاغذ و مداد داشته باشید.

شمارش الفبا یا آواز خواندن:

فرزندتان می تواند با صدای نسبتا بلند و بصورت آواز خواندن الفبا را بخواند ، اکثر اوقات این کار برای تحت کنترل درآوردن تنفس برای فرونشاندن خشم کافی است.

🦄در آغوش گرفتن بالش یا عروسک های نرم🦄

بگذارید عروسک را محکم بغل کند تا بتواند ناراحتی هایش را از خود دور کند حتی می تواند به عروسکش بگوید که چرا ناراحت است!

گام چهارم : تخته استراتژی های آرام سازی را درست کنید و تمرین کنید

چهار تا از استراتژی هایی را که فکر میکنید برای کودکتان بهتر است و تاثیر گذار بوده را کنار هم روی تخته بنویسید.( ابتدا ممکن است در نظم اتاقش خلال ایجاد شود اما به مرور حل می شود)
@goftardarmaniiran
برای هرکدام از راهبرد ها تصویر مورد نظر را بچسبانید . همچنین دماسنج احساسات را روی تخته بچسبانید.

وقتی کودکتان آرام است تخته را نشان دهید و بگویید این تخته و تصاویر به ما نشان می دهند که وقتی عصبانی می شویم باید چکار کنیم؟
هنگامی که رنگ صورتش قرمز است به رنگ قرمز دماسنج اشاره کنید یعنی تو خشمگین هستی ، باید این کارهارا انجام دهیم تا رنگ صورتمان سبز شود و آرام شویم!

وقتی کودکتان آرام است هر یک از این استراتژی ها را انجام دهد تا شما مطمئن شوید از پسش بر می آید.

:سپس میتوانید وانمود کنید عصبانی هستید و از استراتژیهای روی تخته استفاده کنید تا کودک یاد بگیرد که چگونه باید استفاده کند.

نقش بازی کردن برای کودکان در سنین پایین تر و همچنین کودکانی که تاخیر زبانی دارند بسیار مهم است

همچنین می توانید نسخه کوچکتری از این تخته را تهیه کرده و در جیبتان بگذارید تا در مواقع نیاز استفاده کنید.

گام پنجم : تمرین استراتژی های آرام سازی وقتی کودکتان عصبانی است

در این مرحله کودکتان راهبرد های آرام شدن را می داند پس باید به آنها عمل کند.
دفعه ی بعد که کودکتان عصبی میشود سعی کنید قبل ازاینکه از کنترل خارج شود توجهش را به مواردی که تمرین کرده اید جلب کنید مثلا بگویید : صورتت سبز بنظر نمیاد، به تخته آرام بخشمان مراجعه کنیم!

او را به سمت تخته بیاورید و روی دماسنج جایگاه فعلی اش را نشان دهید . احساسی که دارد را برایش به گفتن (تو عصبی هستی،تو آشفته هستی) نامگذاری کنید.

سپس از او بخواهید یک استراتژی آرام کردن انتخاب و اجرا کند.
اگر خوش شانس باشید او تمرینات قبلی را بخاطر می آورد و یک استراتژی انتخاب می کند و میتوانید به او کمک کنید.
اما به احتمال زیاد به حدی عصبانی می شود که چیزی از تخته انتخاب نمی کند و حتی ممکن است به تخته آرامبخش آسیب نیز برساند.

خونسرد باشید چون این حالت گذراست.
اگراو استراتژی انتخاب نکرد شما یکی را برای او انتخاب کنید و آنرا نشانش دهید .

او را مجبور نکنید با شما انجامش دهد.

سپس یک یا دو دقیقه صبر کنید و دوباره تمام پروسه را از اول امتحان کنید.

درنهایت باید طوری شود که فرزندتان مایل به انجام این کار شود.

اگر شما بطور مداوم با او این تمرینات را انجام دهید او به نقطه ای می رسد که شما می توانید به او بگویید تو احتیاج داری آرام شوی ، پس چرا یکی از استراتژی هارا انتخاب نمیکنی؟ وقتی بدن و صورتت دوباره سبز شوند می توانیم صحبت کنیم یا بغلت کنم!

پس او باید بتواند یکی از استراتژی هایی را که بارها تمرین کرده اید ،برای ارام کردن خود انتخاب کند.

فراموش نکنید که هدف کلی ما این است که کودک در نهایت بتواند این روند را به تنهایی طی کند هرچند راه طولانی و زمان بری می باشد.

وقتی که کودک شما ارام شد با خونسردی در مورد اتفاقاتی که افتاده با وی صحبت کنید واینکه چطور میتوانید مشکلی که برایش پیش آمده را حل کنید.
حالا وقت آن است که مشکلش را حل کند زیرا آرام شده است !
@goftardarmaniiran
خونسرد و صبور باشید تا بتوانید استراتژی های آرام سازی را به خوبی به کودکتان یاد دهید

 

 


]
https://goo.gl/maps/Hc3Jv9cPjVYAPdXu7
https://goo.gl/maps/54qpAbqBov5YLBSZA
https://goo.gl/maps/WDAgzn3kR2ukwSHY8
https://goo.gl/maps/5MYMUdanLrYpiJR8A
https://goo.gl/maps/DMmpy9fbMnKGVXVg7
https://goo.gl/maps/TUN1myMUN9sgAVpJA
https://goo.gl/maps/ko12GtvRsA6p6Eqx7
https://goo.gl/maps/CTt49yXN3Ej5vbvX9
https://goo.gl/maps/HA6d3YdSoAKBhR8w9

behtarinalborz.ir
goftardarmanionline.ir
googleimage.ir
hamejaa.ir
medu-karaj.ir
siavashataee.ir
slpnews.ir
autismonline.ir
avalinkaraj.ir
behtarin-entekhab-karaj-siavashataee.ir
behtarinkaraj.ir
goftareravan.ir
google-map.ir
googlegame.ir
googlemovies.ir
karaj-medu.ir
kardarmanialborz.ir
kardarmanikaraj.ir
loknatclinic.ir
loknatshekan.ir
siavashataee.com
goftardarmani.com
neurofeedbackalborz.ir
otalborz.ir
otkaraj.ir
pff-rhs.ir
pooyesh-dar-goftardarmani-karaj.ir
pooyesh-dar-kardarmani-karaj.ir
siavash-ataee.ir
slpkaraj.ir
slponline.ir
speech-therapy.ir
tjhvnvlhkd.ir

Related posts