کلینیک درمان اختلالات یادگیری کرج
مقاله تخصصی درمان اختلالات در یادگیری گروه گفتار توانگستر
برای دیدن فیلم نحوه درمان اختلالات یادگیری کلیک کنید
منبع اصلی فیلم : https://doctor-speech.ir
بررسی ویژگی های دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری در دوره ی دبستان
معمولا از سال دوم ابتدایی ، بروز مشکلات تحصیلی در این دانش آموزان مبتلا به اختلال در یادگیری به آسانی آشکار و ناهمخوانی بین توانایی هوش و موفقیت تحصیلی بارزمی شود .
ویژگی های احتمالی که بیانگر طیف وسیع مشکلات در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری است .
اختلالات گفتاری وافت تحصیلی :
حیطه های زبانی و تحصیلی ممکن است به دلیل اختلالات یادگیری تحت تأثیر قرار گیرند. این موارد شامل مشکلاتی در عبارت های اساسی خواندن و درک مطلب می باشد.
دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری مطالب را به سختی و با دستور زبان ضعیف می خوانند، به علائم نقطه گذاری توجهی نمی کنند، گروهی از آنها ممکن است قادر به خواندن کلمات باشند ولی آنچه را که می خوانند به یاد نداشته باشند .
مشکل اساسی دیگر دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری در ریاضیات است . آنها ممکن است در محاسبات ریاضی یا استدلال ریاضی دچار مشکل باشند. این ناتوانی ممکن است با مسائل عملی زندگی روزمره تداخل پیدا کند و منجر به مشکلات اجتماعی و هیجانی شود .
مشکل اساسی دیگر دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری در حیطه ی نوشتاری نیز موجب مشکلات جدی و بالقوه ای می شود. سه حیطه ی اساسی این اختلال دستخط ، هجی کردن و نوشتار است، با توجه به اینکه بسیاری از تکالیف دانش آموزان در این سنین نوشتاری می باشد. با افزایش سن مشکلات این افراد افزایش می یابد .
مشکل عمومی دیگردانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری در زبان شفاهی و مشکل در بازیابی کلمات است. معمولاً این دانش آموزان از کلمه های مناسبی در محاوره ی خود استفاده نمی کنند ، میزان پاسخ ها و جملات مفهوم و واضح دانش آموزان دارای اختلال ویژه ی یادگیری از سایر همسالان آنها کمتر است .
یکی از حیطه های دیگر دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری مشکلات استفاده از زبان محاوره ای درارتباطات اجتماعی است. آنها ممکن است نیاز به زمان بیشتری برای پردازش اطلاعاتی که می شنوند داشته باشند و معنی کلمات یا توالی آنها را درک نکنند . نارسایی زبان به میزان زیادی روی موفقیت اجتماعی آنها اثر می گذارد .
ویژگی های فرد مبتلا به اختلال یادگیری در نوجوانی
نوجوانان دارای اختلال یادگیری نیز شکست تحصیلی را تجربه می کنند و علائم آن نقص شناختی و نقص در زبان می باشد.
معمولا درنوجوانی اختلال دریادگیری به صورتهای زیرخودرا نشان می دهد:
اختلال در یادگیری و نقص در کسب اطلاعات از مقالات
اختلال در یادگیری و نقص دردریافت اطلاعات از متون دوره ی دبیرستان
اختلال در یادگیری و نقص در عملکرد در آزمون های تستی و پاسخ های نوشتاری
اختلال در یادگیری و نقص در کارکردن به صورت مستقل
اختلال در یادگیری و نقص در به کارگیری مهارت شناختی برای سازماندهی یک تکلیف و خودارزیابی
اختلال در یادگیری و نقص در تعامل مناسب با معلم و سایر هم کلاسی ها در کارهای گروهی و اجرای دستورها
اختلال در یادگیری و نقص در نقد پذیری، تحمل فشار گروه و نشان دادن رفتار مناسب
اختلال در یادگیری و نقص در تلاش و انگیزه
نوجوانان دچار اختلال در یادگیری علاوه بر اینکه با تغییراتی در محیط مدرسه ی خود مواجه می شوند، تغییرات دوران بلوغ را نیز تجربه می کنند. بیشترین تغییرات در حیطه های جسمی، روانی، شخصیتی و شناختی اتفاق می افتد. آنها نسبت به تغییرات ظاهری خود حساس بوده و احساس حقارت می کنند.
گرچه معمولاً مشکلات در حیطه های اجتماعی – هیجانی تداوم دارد ولی مطالعات امکان بهبود در مفهوم “خود ” دانش آموزان دچار اختلال در یادگیری را نشان داده است. بندر در سال 1987 بیان کرد که دید نوجوانان دچار اختلال در یادگیری نسبت به ” خود ” در محیط مدرسه متفاوت از سایر محیط ها می باشد. آنها ممکن است به علت عدم موفقیت در مدرسه احساس خوبی نسبت به ” خود ” نداشته باشند ولی در خارج از مدرسه احساس مثبت تری نسبت به ” خود “پیدا کنند. همچنین بندر ( 1992 ) معتقد است مشکلات تحصیلی نوجوانان دچار اختلال در یادگیری در دوران مدرسه منجر به مشکلات شخصیتی در آنها می شود و ناخشنودی از زندگی را در آنها به وجود می آورد که در نهایت منجر به مشکلات روانی مانند احساس عدم صلاحیت، عدم کفایت، محرومیت و خشم می شود. همچنین موجب وابستگی نوجوانان دچار اختلال در یادگیری به دیگران می گردد. نقص شناختی در دانش آموزان دچار اختلال در یادگیری تا سنین نوجوانی ادامه می یابد و در توجه، حافظه و مهارت های حل مسئله ی او تأثیرگذار است .
ویژگی های فرد مبتلا به اختلال یادگیری در دوران بزرگسالی
اختلال ویژه ی یادگیری در کودکی ظاهر شده و معمولاً تا زندگی بزرگسالی تداوم دارد.
مشکلات فرد بزرگسال دچار اختلال در یادگیری شامل :
نقص در توجه
اختلال در حافظه
اختلال در خواندن
اختلال در محاسبه و در زندگی شخصی و کاری این گروه همانند دوران تحصیلی آنها اثرگذار است. نخستین تأثیر این امر در حیطه های شغلی و اجتماعی است. معمولاً افراد دارای اختلال یادگیری شغل های پاره وقت یا مشاغلی در موقعیت های پایین پیدا می کنند و میزان رضایت کمی از زندگی از خود نشان می دهند.
با سابقه ترین مراکز گفتاردرمانی
لیست مراکز گفتاردرمانی دولتی و خصوصی
مدرن ترین و به روز ترین مراکز گفتاردرمانی
لیست گفتاردرمانگران ( آسیب شناس گفتار و زبان )
گفتاردرمانگر با تجربه در حوزه لکنت
گفتاردرمانگر با تجربه در حیطه تاخیر تکاملی
گفتاردرمانگر ماهر در زمینه بلع و غذاخوردن و درمان آبریزش دهان
گفتاردرمانگر متخصص در حیطه بیش فعالی و طیف اوتیسم
گفتاردرمانگر متخصص در حیطه سندرم داون
گفتاردرمانگر متخصص در زمینه صوت و صدا
گفتاردرمانگر باتجربه در حیطه کم شنوایی و ناشنوایی و درمان اختلالات گفتاری
گفتاردرمانگر با تجربه در زمینه درمان اختلالات تلفظ
گفتاردرمانگر ماهر در زمینه درمان اختلالات گفتاری ناشی از شکاف کام
گفتاردرمانگر متخصص در زمینه فلج مغزی و سکته مغزی
لیست کلینیکهای تخصصی در رابطه با درمان اختلالات یادگیری
درمانگر متخصص درمان اختلالات در روخوانی و دیکته
درمانگر تخصصی در درمان اختلال در ریاضیات و محاسبه
کلینیک تخصصی لکنت و شتابان گویی
درمانگر تخصصی دردرمان ناروانی گفتار و ناروانی طبیعی در کودکان
درمانگر تخصصی دردرمان لکنت بزرگسالان
کلینیک تخصصی بازی درمانی کودکان در درمان اضطراب کودکان
کلینیک تخصصی بازی درمانی کودکان در درمان اضطراب جدایی
کلینیک تخصصی بازی درمانی کودکان در درمان بیش فعالی
کلینیک تخصصی بازی درمانی کودکان در درمان طیف اوتیم
کلینیک تخصصی بازی درمانی کودکان در درمان پرخاشگری
کلینیک تخصصی بازی درمانی کودکان در درمان شب ادراری
کلینیک تخصصی بازی درمانی کودکان در درمان دندان قروچه
کلینیک تخصصی بازی درمانی کودکان دردرمان تروما بعد از حادثه
کلینیک تخصصی بازی درمانی کودکان دردرمان فوبیا
کلینیک تخصصی کاردرمانی در درمان فلج مغزی
کلینیک تخصصی کاردرمانی در درمان سکته مغزی
کلینیک تخصصی کاردرمانی در درمان پارکینسون
کلینیک تخصصی کاردرمانی در درمان ام اس
کلینیک تخصصی کاردرمانی در درمان ضایعه نخاعی
کلینیک تخصصی کاردرمانی در درمان دیستروفی عضلانی
کلینیک تخصصی کاردرمانی در درمان کودکان دچار تاخیر حرکتی
کلینیک تخصصی کاردرمانی در درمان بیش فعالی و طیف اوتیسم
کلینیک تخصصی کاردرمانی در درمان اختلال در یکپارچگی حسی و حرکتی
کلینیک تخصصی کاردرمانی در درمان هماهنگی چشم و دست
کلینیک تخصصی کاردرمانی در درمان شکستگی ها و پارگی تاندون دست بعد از جراحی
بهترین نوروتراپی ( نوروفیدبک ) در کرج کجاست ؟
بهترین سن برای نوروتراپی ( نوروفیدبک ) چه موقع است ؟
چه کسانی به نوروتراپی ( نوروفیدبک ) نیاز دارند؟
نوروتراپی ( نوروفیدبک ) در کودکان چگونه است ؟
نوروتراپی ( نوروفیدبک ) در بزرگسالان از چه زمانی است ؟
بهترین دکتر نوروتراپی ( نوروفیدبک ) در حیطه بزرگسال کرج کیست ؟
چه زمانی به نوروتراپی ( نوروفیدبک ) مراجعه کنیم؟
مزیت های نوروتراپی ( نوروفیدبک ) در کرج چیست ؟
موقعیت شغلی برای نوروتراپی ( نوروفیدبک )
بازار کار نوروتراپی ( نوروفیدبک ) در کرج چطور است؟
اسامی نوروتراپیست ( درمانگر نوروفیدبک ) در کرج
شماره و آدرس نوروتراپی ( نوروفیدبک ) در کرج
بهترین نوروتراپی ( نوروفیدبک ) در کرج
نوروتراپیست ( درمانگر نوروفیدبک ) پیشکسوت در کرج
اساتید نوروتراپیست ( نوروفیدبک ) در کرج